Veelgestelde vragen

Algemeen

Wie is OpVeerKracht?
OpVeerKracht werkt als intermediair tussen consument mantelzorger en creeërt samen met haar partners (de allerleukste) arrangementen voor mantelzorgers en diegene die een relatie tot hen hebben. Deze dag- en meerdaagse arrangementen zijn gericht om u maximaal u te ont-zorgen. Wij zijn lid van Mezzo en derhalve kunt u, indien u hiervoor verzekerd bent, dit mantelzorgarrangement declareren bij uw ziektekostenverzekeraar. Indien u hiervoor verzekerd bent heeft u de mogelijkheid 6 dagen van maximaal €125,= per dag te declareren, of anders zoals uw ziektekostenverzekeraar heeft bepaald. De arrangementen zijn altijd gevarieerd en afkomstig van erkende partners. OpVeerKracht maakt ieder halfjaar een selectie van nieuwe mogelijkheden op de markt, variërend van 1 daagse tot meerdaagse arrangementen, dagjes uit of met (hotel)overnachtingen. Zo zit er altijd wel iets bij dat bij u past. Indien er meer dan 10 mantelzorgers tegelijk op 1 locatie zijn, zal er een teamlid van OpVeerKracht aanwezig zijn om u te ont-zorgen.

Waarom OpVeerKracht?
Er zijn heel veel mantelzorgers in Nederland. Deze zouden allemaal de mogelijkheid moeten krijgen op kracht te komen door even zelf verzorgd te worden, even niets te hoeven. Binnen de markt van mantelzorgarrangementen willen wij hier graag de mogelijkheid voor creëren. U heeft recht op dat echte uitje en arrangement waar u blij van wordt en weer veerkracht van krijgt. Veerkracht die nodig is om uw liefdevolle zware taak aan te kunnen, ook in de toekomst. U kunt bij andere aanbieders terecht. Maar welke moet u nu hebben? Welke is de betrouwbaarste maar ook biedt het meest binnen het arrangement? En welke is de leukste? Wij willen u het beste bieden. Daarom zijn we gestart met OpVeerKracht, een organisatie met aanbod dat volledig gebaseerd is op persoonlijke ervaringen.

Werkt OpVeerKracht?
OpVeerKracht biedt diverse arrangementen met soms een beperkte voorraad. U kunt kiezen uit 1 van de arrangementen die wij voor u helemaal hebben samengesteld. U kunt ook een Wensarrangement aanvragen of een Verrassingsarrangement. Bij een wensarrangement kunt u aangeven waar u naartoe wilt en dan gaan wij dat binnen de mogelijkheden voor u regelen op basis van halfpension. Als u geen zin heeft om iets zelf te kiezen en u wilt verrast worden dan kunt u dit arrangement kiezen. U krijgt dan alleen de keuze of u naar een stadslocatie wilt of juist niet. Dan krijgt u de dag voor vertrek de eerste gegevens door en verder blijft het nog even een verrassing totdat u op de locatie bent aangekomen, ook dit arrangement is op basis van halfpension en op basis van 2 personen op een kamer. Indien u alleen reist binnen een meerdaagsarrangement , zal er een toeslag voor alleen gebruik van de kamer gelden. Afhankelijk van het arrangement en de voorraad, blijft de aanbieding gedurende het gehele jaar online.

Hoe meld ik me aan voor de nieuwsbrief?
U vindt het aanmeldingsformulier op de site. Vul hier uw e-mailadres in, en klik vervolgens op ‘aanmelden’. U bent nu aangemeld voor de halfjaarlijkse nieuwsbrief.

Hoe meld ik me af voor de nieuwsbrief?
Onderaan de nieuwsbrief bevindt zich een uitschrijflink. Als u hierop klikt bent u direct uitgeschreven voor de nieuwsbrief.

Boeken

Ik heb een reis gevonden, hoe kan ik boeken?
Klik in het arrangement op de knop ‘Boek nu’. Kies hierbij de aankomstdatum en een alternatieve aankomstdatum. Wij hebben ervoor gekozen dat u maximaal voor 4 personen tegelijk kunt boeken. Er is een invulveld waar u de naam van diegene die samen met u reist/ reizen en waar u samen een kamer mee deelt kunt invullen. Selecteer verder indien van toepassing de eventuele optie(s). Volg vervolgens de instructies op weg naar de betaling. Let bij het maken van uw boeking goed op dat u uw e-mailadres juist invult!

Waarom moet ik aanvullende reisgegevens invullen?
Wanneer u een hotelovernachting boekt is het vaak voldoende om alleen uw voor- en achternaam in te vullen. Sommige van onze partners vragen echter meerdere reisgegevens, bijvoorbeeld de gegevens van de andere personen die meereizen. Daar wij een aanspreekpunt zijn en alles voor u zo goed mogelijk willen regelen is het van belang dat u uw gegevens goed aan ons meld. Controleer uw gegevens dus goed voordat u de boeking definitief maakt!

Kan ik mijn aanvullende gegevens ook later invullen?
Wij adviseren u als u niet alle gegevens kunt doorgeven en te wachten met de reservering, U kunt ons dan wel mailen met het verzoek maximaal 48 uur de kamer(s) voor u te reserveren. Zo gauw u alle benodigde gegevens heeft kunt u dan alsnog de boeking invoeren en officieel maken. Mocht u vragen hebben dan kunt u altijd mailen naar klantenservice@opveerkracht.nl

Hoe weet ik of de reis echt is geboekt?
U ontvangt van ons direct na boeking een bevestigingsmail op het opgegeven e-mail adres. Let dus goed op dat u uw e-mail adres juist invult! Kunt u uw mail niet direct terugvinden, kijk dan eens in uw SPAM-box. Wellicht is hij daar terecht gekomen. Onder het kopje ‘Betaling’ op de boekingspagina vind u terug of u nog een bevestiging van de accommodatie kunt verwachten.

Ik wil meerdere dagen gaan, maar slechts een van deze data is groen. Wat nu?

De data in de kalender geven enkel de aankomstdata weer, indien deze groen is, is er geen probleem. U hoeft alleen de aankomstdag aan te klikken. Wanneer deze groen gekleurd is, betekent dat automatisch dat de rest van uw verblijf gegarandeerd is.

Waarom geldt er een maximum aantal personen per boeking?
Één boeking bij OpVeerKracht staat gelijk aan één bed per hotelkamer/ bungalow/ appartement. De hoeveelheid personen per hotelkamer, appartement of bungalow wordt bepaald door de omvang en veiligheidseisen. Wilt u met meer personen gaan, dan kunt u per boeking maximaal 4 personen aanmelden. Dus indien u met bijvoorbeeld 6 personen dit arrangement af te nemen dient u 2 reserveringen te doen. U kunt ook altijd vooraf bij een groepsboeking vragen door een mail te sturen naar klantenservice@opveerkracht.nl of er voldoende plaats is op uw gewenste datum.

Kan ik meerdere boekingen maken?

U kunt maar één arrangement per 4 personen per keer reserveren. Wilt u meerdere arrangementen reserveren, bijvoorbeeld voor partner, vrienden of familie, dan kunt u een nieuwe reservering maken. Let hierbij wel op de beschikbaarheid! Deze kunt u onder dezelfde naam reserveren. De grote uitzondering is het vervoer: vliegen, trein en bus vervoer, deze dient u altijd zelf te boeken, het is dan ook zaak vooraf te controleren of u op de gewenste dag van aankomst en vertrek op locatie kunt aankomen.

Kan ik boeken voor een groep?

Wij begrijpen het: u wilt niet alleen op reis, maar met uw partner, vrienden of familie. Bij OpVeerKracht kunt u terecht wanneer u met een groep weg wilt. Stuur uw aanvraag naar klantenservice@opveerkracht.nl. Vermeld in uw mail het aantal personen, de locatie, en de periode waarin u wilt gaan en we gaan voor u kijken wat de mogelijkheden zijn.

Waar kan ik informatie over mijn boeking(en) terugvinden?
Alle informatie over uw boeking, vind u terug in de boekingsbevestiging die we u direct na het maken van je boeking toesturen. Let er dus op dat u deze goed bewaart! Kunt u de mail nu toch niet meer terugvinden, neem dan contact op met ons via e-mail. Zo kunnen wij u de bevestiging opnieuw toesturen.

Moet ik een voucher meenemen naar het hotel?
In de meeste gevallen is dit niet nodig en staat uw reservering op naam. Moet u deze wel meenemen, dan staat dit duidelijk vermeld op de reservering. In sommige gevallen krijgt u een voucher en ook dit staat vermeld op de boekingsbevestiging. De voucher krijgt u dan meteen na betaling met je bevestiging meegestuurd. Voor uw eigen zekerheid kunt u natuurlijk altijd de boekingsbevestiging printen en meenemen.

Opties

Kan ik extra nacht(en) bijboeken?
Indien u extra nacht(en) bij kunt boeken, vermeldt OpVeerKracht dit bij het arrangement ‘Optioneel’. Het is daarnaast mogelijk het arrangement tweemaal aansluitend te boeken, maar dan betaalt u wel twee keer de boekingskosten. Let hierbij op de beschikbaarheid.

Mag mijn huisdier mee?
Wij hebben gekozen dat bij de arrangementen en activiteiten die wij voor u organiseren er geen huisdieren mee mogen. Wij hebben zorg ook voor de andere gasten en hebben daarom deze regel moeten instellen.

Mag ik mijn kinderen meenemen?
Uiteraard mogen de kinderen mee. Let hierbij wel op het maximum aantal personen dat op één kamer past. Informatie hierover en over eventuele kinderkorting vind u onder het kopje ‘Aanvullende informatie’ op de arrangementspagina. Uitzondering hierop zijn de wellnessarangementen. Vaak geldt hierbij een minimale leeftijd voor toegang tot de wellness.

Kan ik mijn auto parkeren bij het hotel?
In veel gevallen is er mogelijkheid tot (betaald) parkeren bij het hotel of accomodatie. Dat varieert per locatie. Meer informatie over het parkeren van uw auto vermeldt OpVeerKracht op de site onder het arrangement.

Verzekeringen

Waarvoor heb ik een verzekering nodig?
Wanneer u een reis boekt, gaat u er natuurlijk ervanuit dat u die periode op vakantie gaat of vrij bent. Toch kan het gebeuren dat u onverhoopt niet weg kunt. In dat geval is het handig als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten. Met een annuleringsverzekering dekt u de kosten bij bijvoorbeeld overlijden, ernstige ziekte of ernstig letsel door een ongeval van uzelf, een partner of familielid. Zwangerschap, een onverwachte nieuwe woning of het plotseling verliezen van uw baan vallen ook onder deze verzekering. Tevens keren sommige verzekeraars de ongebruikte reisdagen uit bij vertreks-vertraging op de heenreis (minimaal 8 uur) en een ziekenhuisopname van uzelf of een meeverzekerde.

Bij wie ben ik verzekerd
OpVeerKracht heeft gekozen voor Storm Finance als intermediair van de Europeesche Verzekeringen, dé specialist in reis- en recreatieverzekeringen. Deze verzekeringsmaatschappij staat voor een goede kwaliteit, zodat u kunt genieten van een zorgeloze reis. In 2012 is de Europeesche door Nederlandse reisagenten zelfs uitgeroepen tot beste reisverzekeraar van Nederland!

Wat is de premie van een annuleringsverzekering?
De premie voor de kortlopende annuleringsverzekering is 5,5% van de reissom (+ 21% assurantiekosten).

Betalen

Hoe kan ik betalen?
U betaalt bij ons online, door middel van Molly; iDEAL, MasterCard, PayPal of VISA. Het is helaas niet mogelijk om via automatische incasso of overschrijving te betalen. Voor vragen kunt u altijd terecht via mail: klantenservice@opveerkracht.nl

Kan ik ook telefonisch boeken?
Bij OpVeerKracht verlopen alle boekingen via de website. U betaalt bij het maken van uw reservering namelijk meteen (een deel van) het bedrag. Deze betaling kunt u alleen zelf doen. Uiteraard zijn wij via e-mail bereikbaar om u telefonisch door de boeking heen te helpen.

Is er een betalingsgarantie?
Ja, als u bij OpVeerKracht een arrangement of activiteit boekt, betaalt u aan derdenrekening Molly. Deze onafhankelijke partij stort daarna het bedrag van uw reis aan OpVeerKracht. In geval van financiële nood aan de kant van een partij waar de arrangementen zijn afgesloten, wordt door deze onafhankelijke partij het reisgeld bevroren en daardoor kan de klant het reisgeld terugclaimen.

Waarom betaal ik een eenpersoonstoeslag?
De prijzen van de kamers die wij aanbieden zijn vrijwel altijd gebaseerd op bezetting door twee personen. Bij bezetting door maar één persoon rekent de accommodatie vaak een toeslag. OpVeerKracht heeft helaas geen invloed op de hoogte van deze toeslagen.

Waarom betaal ik boekingskosten?
OpVeerKracht vraagt €19,95 boekingskosten, om zo de kosten van het regelen en reserveren te kunnen bekostigen.

Wijzigen

Wat als ik plots niet meer kan gaan op mijn gekozen datum?
Neem direct contact met ons op en wij zullen kijken naar de mogelijkheden tot het wijzigen van uw datum. Denk erom u bent zelf verantwoordelijk voor de wijzigingen van openbaar vervoer/trein of vliegtuig door te geven. U kunt het arrangement ook cadeau doen, door de naam van de hoofdboeker te wijzigen. Wijzigingen zijn afhankelijk van beschikbaarheid en de aanbieder kan hier ook wijzigingskosten voor rekenen. Let op: als u een arrangement heeft geboekt dient u zelf zorg te dragen voor eventuele wijzigingen m.b.t. uw vervoer.

Contact

Kan ik een speciaal verzoek insturen?
Bij speciale gelegenheden, dieetwensen of overige verzoeken kunt u altijd contact met ons opnemen. Of aan het verzoek voldaan kan worden, is afhankelijk van de accommodatie. OpVeerKracht kan hierbij dus geen garanties geven maar zal er alles aan doen uw wens te regelen.

Waar kan ik met mijn opmerkingen, vragen of tips terecht?
OpVeerKracht staat u graag te woord via e-mail en als het nodig is zullen wij u naar aanleiding van uw bericht bellen. Stuur ons een e-mail en meld ons wat u graag met ons wilt delen of wilt vragen. U kunt ons mailen via klantenservice@opveerkracht.nl. Indien u een vraag heeft over een bestaande boeking, vermeld dan altijd uw referentienummer.